اولین پیمان پولی دوجانبه ایران با کدام کشور امضا شد؟

پیمان‌های پولی دو جانبه و چند جانبه سال‌های متمادی است به‌عنوان راهکاری برای تسهیل تجارت بین کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد. با تشدید تحریم‌ها و موانع پولی و مالی استفاده از دلار، پیمان پولی می‌تواند اثرات منفی تحریم‌های ارزی بر اقتصاد کشور از بین ببرد. بررسی تاریخچه استفاده کشورها از پیمان پولی دوجانبه به سال 2001 میلادی برمی‌گردد. در این سال کاهش مدام ارزش دلار واکنش‌های متعددی در دنیا به خصوص در کشورهای شرق آسیا را به دنبال داشت.

بیشتربخوانید:

www.mashreghnews.ir

شهادت 10 پاسدار انقلاب در کردستان

روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه ای از حمله تروریست های ضد انقلاب و انفجار زاغه مهمات پاسگاه مرکزی در روستای دری منطقه مریوان و شهادت10 تن از رزمندگان اسلام خبر داد.

جلوی گرانی لجام گسیخته گرفته شود/ شرایط حساس فعلی وقت تسویه حساب نیست

ایت‌الله مکارم‌شیرازی از مراجع عظام تقلید با انتقاد از گرانی لجام گسیخته و افزایش قیمت‌ها گفت: شرایط حساس فعلی وقت تسویه حساب نیست و باید با اتحاد پیگیر حل مشکلات باشیم

  ادامه مطلب ...

واکنش وزیر ارتباطات به فعالیت تلگرام طلایی‌

محمدجواد آذری‌جهرمی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص علت فعال بودن تلگرام طلایی‌ اظهار داشت: شما کاری با "تلگرام طلایی، نرم‌افزارهای مربوطه و دعواهای سیاسی" نداشته باشید؛ مشکلات منطقه ایذه و باغملک را پیگیری کنید.

وی در پاسخ به اینکه آیا تلگرام رفع فیلتر می‌شود، گفت: موضوع را از مسئولان مربوطه پرسش کنید و جواب بگیرید؛ رفع فیلتر در حوزه فعالیت بنده نیست.

صادرات نفت عربستان کاهش می یابد

به نقل از رویترز، ادیب الأعلمی نماینده سعودی در سازمان اوپک با اعلام اینکه عربستان در ماه آگوست کاهش ۱۰۰ هزار بشکه ای در صادرات نفت خواهد داشت، گفت که ریاض به دنبال آن است که بیشتر از نیاز مشتریانش نفت به بازار تزریق نکند.

نماینده عربستان در بیانیه ای افزود: صادرات نفت خام عربستان در جولای تقریبا معادل نفت صادر شده در ماه ژوئن بود.