سرنوشت حکم دادگاه لاهه در رابطه با رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران چه خواهد بود؟

جلسه دیوان بین‌المللی دادگستری امروز چهارشنبه قرار موقت درباره شکایت ایران از آمریکا نزد این دادگاه را صادر کرد.

بر اساس این گزارش، قاضی در قرائت حکم خود اعلام کرد که بر اساس اجماع آرای قضات، آمریکا باید تمام محدودیت‌ها بر اساس تصمیم 8 می (خروج از برجام)، بر صادرات آزادانه دارو و اقلام پزشکی و کشاورزی و غذایی و نیز قطعات یدکی هواپیمایی و خدمات مرتبط را رفع کند.  ادامه مطلب ...

ثبات قیمت مسکن در صورت ادامه کاهش نرخ ارز

مصطفی‌قلی خسروی امروز در حاشیه اولین همایش توسعه بازار املاک و مستغلات در پاسخ به این سؤال که روند نزولی نرخ ارز چند روزی است که ادامه دارد، آیا احتمال دارد که سرمایه‌ها از این بخش به بخش مسکن منتقل شود و یا اینکه آیا احتمال کاهش قیمت مسکن نیز وجود دارد یا خیر، گفت: بارها اعلام کرده‌ام که خریداران ارز و سکه مراقب باشند که مانند اتفاقی که در دوره بعد از موافقت با قطعنامه 598 صورت گرفت، در این برهه نیز این اتفاق رخ ندهد. بنابراین عده‌ای اقدام به خرید دلار و سکه کردند و متأسفانه الان با کاهش قیمت، در صف فروش قرار گرفتند.

ادامه مطلب:

www.mashreghnews.ir

یک رسانه صهیونیستی روز چهارشنبه خبر داد که برخی از اعضای کنگره آمریکا با ارائه لایحه‌ای به کاخ سفید خواستار شفاف سازی واشنگتن درباره فروش راکتورهای هسته‌ای ساخت آمریکا به سعودی‌ها شده‌اند.

 روزنامه «هاآرتص» در خبر خود نوشت: این نمایندگان آمریکا در این لایحه خواستار شده اند تا رئیس جمهور این کشور فروش راکتورهای هسته‌ای به عربستان و اثر آن بر منافع متحدان منطقه چون اسرائیل را مشخص کند.

دکمه شلیک موشک‌ها علیه داعش را چه کسی زد؟

یک فعال فضای مجازی در توییتر روایتی از شلیک موشک های سپاه به مقر داعش در سوریه و دکمه ای که پدر شهید طاها اقدامی برای شلیک موشک زد، نوشت:

نفت ایران بنزین آمریکا را آتش زد

به نقل از رویترز، درحالی دونالد ترامپ از اوپک خواست تا قیمت نفت را کاهش دهد، قیمت بنزین در آمریکا در آستانه انتخابات میان دوره‌ای ماه نوامبر به بالاترین رقم فصلی 4 سال گذشته رسیده است.

جینته کاسلانو، سخنگوی اتحادیه اتومبیل‌داران آمریکا گفت: درحالی که قیمت بنزین معمولا پس از ماه پرمصرف تابستان کاهش می‌یابد، اما آن طور که انتظار می‌رفت، کاهش نیافت.

بر اساس این گزارش، متوسط قیمت هر گالن بنزین در روز چهارشنبه 2.867 دلار بود که بالاترین میزان فصلی از سال 2014 به شمار می‌رود.